CASE STUDY: ASICS-EMEA

Terug naar het overzicht

Case study: ASICS-EMEA

Nieuw samenwerkingsmodel met leveranciers vanuit de principes van Service Integration Management (SIAM)

Het vinden van de juiste balans tussen vernieuwing en continuïteit is de uitdaging van elke IT-organisatie. Voor ASICS-EMEA was dit in 2017 het vertrekpunt bij het ontwikkelen van een nieuwe visie. Dit heeft geleidt tot een nieuw samenwerkingsmodel met leveranciers vanuit de principes van Service Integration Management (SIAM).
Belangrijk in de nieuwe visie was het ontwikkelen van de bestaande EMEA IT-organisatie, met een focus op de samenwerking met de business units en met als doel de innovatiekracht te verbeteren, processen meer te standaardiseren en te automatiseren. Om dit te bereiken, zou de implementatie en het beheer van de IT-omgeving meer naar partners gaan verschuiven. Op dat moment had ASICS echter geen partners, maar vooral leveranciers. “De nieuwe visie vroeg om een nieuw sourcingmodel met meerdere partijen die samenwerken aan vernieuwing, implementaties en de dagelijkse dienstverlening”, zegt Ronald Hoogeboom van organisatieadviesbureau Altijd ContinuïTeit, dat samen met ASICS de nieuwe visie ontwikkelde. “Dit gegeven alleen al bracht nieuwe uitdagingen met zich mee. Want hoe bestuur je dat? Hoe organiseer je het? En hoe haal je er de optimale waarde uit voor alle betrokken partijen?”
Download de volledige ASICS-EMEA case en lees verder.


“Hoe ASICS met je omgaat als partner geeft wel een bepaalde intimiteit die ik nog niet eerder ben tegengekomen in deze markt”, complimenteert Jan-Dirk Krispijn (NEG-ITSolutions). “Tegelijkertijd is het wel een lang traject geweest waarin we veel zaken achteraf gezien wel anders hadden kunnen doen. Maar het commitment van alle partijen is er niet minder om en we leren nog steeds.”


Een selectie van onze klanten
Endemol

Razendsnel inspelen op pieken en dalen in werkplekbehoefte Endemol

"Op voorraad houden, uitpakken, labelen, klaarmaken en op afroep snel plaatsen, dat doet NEG-ITSolutions allemaal. Wij krijgen geen doos te zien, hebben er geen omkijken naar."

Edwin de Bie
Infrastuctuur Manager
Endemol Nederland Mediagroep

Fortes Lyceum

Bij NEG wordt er meegedacht of het de investering waard is en of er betere/duurzamere opties beschikbaar zijn. Nieuw of refurbished. Niet alleen de prijs maar ook de service, bereikbaarheid en gunfactor tellen mee. Op al deze vlakken scoort NEG altijd erg goed.

Daarom zullen wij NEG zeker aanbevelen, we kunnen met alle vragen terecht.

Michael Ruitenbeek
ICT coördinator
Fortes Lyceum

Parnassia Groep

De thin clients werden kant en klaar afgeleverd, met de juiste instellingen, handzaam herpakt en voorzien van een code. Ook als Parnassia door omstandigheden laat bestelde, werd waar nodig opgeschaald om het proces te versnellen en deadlines te halen.

"Ik zit al 20 jaar in het vak, maar een dergelijke mate van flexibiliteit ben ik nog niet eerder tegengekomen."

Lex de Groot
Technisch Projectleider
Parnassia Groep