4 praktijk scenarios voor de inzet van PLUTO

Hoe kan PLUTO ingezet worden in projecten en het dagelijks beheer van uw eindgebruikers-hardware?

PLUTO: veelzijdig en flexibel

PLUTO is op tal van manieren in te zetten voor zowel projecten als bij het dagelijks beheer van uw eindgebruikers-hardware.

Of u PLUTO nu projectmatig inzet bij migratie- of uitrolproject of bij het dagelijks beheer van uw eindgebruikers-hardware. Al uw wensen en business-rules leggen we vast in PLUTO, waarna scenario’s en processen automatisch en efficiënt verlopen.

PLUTO kan snel aangepast worden aan uw specifieke situatie.

Scenario 1: vervanging na afschrijving

  • De assortimentskeuze is bepaald en vastgelegd in PLUTO, inclusief afschrijvingstermijn
  • De informatie is gekoppeld aan uw CMDB
  • Bij het bereiken van de afschrijvingstermijn krijgt de eindgebruiker automatisch een mail dat apparatuur aan vervanging toe is
  • Gebruiker kiest online uit het gevalideerde assortiment en bevestigt welk apparaat hij inlevert
  • Desgewenst brengt PLUTO de restwaarde van het in te leveren apparaat direct in mindering op de kosten van nieuwe apparatuur of diensten
  • PLUTO maakt automatisch alle benodigde bestel- en inleverformulieren aan (eigendoms-/ gebruiksverklaringen) plus persoonlijke gebruikershandleiding
  • PLUTO stuurt uitnodiging aan uw eindgebruiker om een afspraak te plannen
  • De support-medewerker ontvangt notificatie voor levering en levert de apparatuur op de gewenste datum /tijd aan uw medewerker uit

Scenario 2: nieuwe eindgebruiker in dienst

  • HR-manager meldt in PLUTO nieuwe medewerker in dienst
  • De on-site supportmedewerker ontvangt een notificatie over welke apparatuur, aan wie en hoe uit te leveren
  • PLUTO, de lifecycle management tool:
    • stuurt de uitnodiging voor inplannen afspraak
    • meldt welke apparatuur uit (externe) voorraad moet komen
    • meldt welke image nodig is voor deze gebruiker
  • De on-site supportmedewerker doet de pre-installatie en levert de apparatuur op afgesproken tijd uit
  • De on-site supportmedewerker registreert alle informatie in PLUTO

Scenario 3: eindgebruiker uit dienst

Wanneer een eindgebruiker uit dienst treedt, werkt PLUTO net zo makkelijk, voor:

  • Uitnodiging en inplannen inleverdatum van IT-apparatuur
  • Verklaringen inname / schade van in te nemen IT-apparatuur
  • Ingenomen apparatuur wordt getest, schoongemaakt en klaargemaakt voor her-inzet
  • Ingenomen apparatuur wordt opgenomen in de vooraad
  • Automatische berichtgeving aan HR

Scenario 4: projectmatige inzet

PLUTO leent zich zeer goed voor projectmatige inzet bij uitrol, migratie en upgrade projecten.

  • IT-manager selecteert, valideert en bestelt online nieuwe IT-apparatuur op basis van business rules
  • IT-manager selecteert per profiel de gewenste software-image
  • Eindgebruikers krijgen e-mail-uitnodiging om in hun persoonlijke omgeving nieuwe IT-apparatuur te kiezen
  • Na keuze wordt direct de bijbehorende software-image geselecteerd zoals in de business rules is vastgelegd
  • Voor zover nog niet bekend, melden eindgebruikers welk type IT-apparatuur ze inleveren
    Hiermee is meteen de retourwaarde bekend en kan deze bij inlevering direct verrekend worden
  • Zodra IT-apparatuur binnen is, krijgen eindgebruikers een mail om in hun persoonlijke omgeving een afspraak te plannen voor levering van de nieuwe en inname van de oude IT-apparatuur
  • Op afgesproken tijdstip overhandigt een on-site supportmedewerker de bestelde apparatuur, voorzien van de juiste asset-tag en software-image aan de gebruiker
  • Bij overhandiging aan gebruiker wordt direct de ingenomen apparatuur en eventuele beschadeging in PLUTO geregistreerd en verwerkt
  • Gebruiker ondertekend bruikleenovereenkomst voor nieuwe apparatuur welke direct in PLUTO wordt vastgelegd
  • Alle informatie en voortgang is direct toegankelijk voor b.v. de HR- en/of IT-afdeling
  • Via koppeling wordt het CMDB bijgewerkt
  • PLUTO verstuurt na afloop automatisch een evaluatiemail (tevredenheidsmeting)

Voordelen werkwijze met PLUTO:

  • Uiterst precieze vastlegging van alle process-stappen
  • Kostenbesparend en tijdsbesparend
  • Real-time en nauwkeurig inzicht in actuele status, bijsturen tijdens de rit
  • Hogere betrokkenheid eindgebruikers door selfservice pagina
  • 1 factuur per maand voor alle werkzaamheden en apparatuur
Meer weten over hoe u PLUTO
kunt inzetten voor uw organisatie?
Een selectie van onze klanten
Endemol logo

Razendsnel inspelen op pieken en dalen in werkplekbehoefte Endemol

"Op voorraad houden, uitpakken, labelen, klaarmaken en op afroep snel plaatsen, dat doet NEG-ITSolutions allemaal. Wij krijgen geen doos te zien, hebben er geen omkijken naar."

Edwin de Bie
Infrastuctuur Manager
Endemol Nederland Mediagroep

Fortes Lyceum Logo

Bij NEG wordt er meegedacht of het de investering waard is en of er betere/duurzamere opties beschikbaar zijn. Nieuw of refurbished. Niet alleen de prijs maar ook de service, bereikbaarheid en gunfactor tellen mee. Op al deze vlakken scoort NEG altijd erg goed.

Daarom zullen wij NEG zeker aanbevelen, we kunnen met alle vragen terecht.

Michael Ruitenbeek
ICT coördinator
Fortes Lyceum

Parnassia Groep Logo

De thin clients werden kant en klaar afgeleverd, met de juiste instellingen, handzaam herpakt en voorzien van een code. Ook als Parnassia door omstandigheden laat bestelde, werd waar nodig opgeschaald om het proces te versnellen en deadlines te halen.

"Ik zit al 20 jaar in het vak, maar een dergelijke mate van flexibiliteit ben ik nog niet eerder tegengekomen."

Lex de Groot
Technisch Projectleider
Parnassia Groep